Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Tirol cake, Tirol kuchen... Mikulásra

2015. december 06. - Ildicsiga

tirol_cake_2_lead.jpg

Kóstoltam itt Svájcban egyfajta süteményt, amit Ausztriában és Magyarországon is elkészítünk az ünnepek előtt.

Nem az alkalmi vendégváró sütire gondolok, inkább a gyorsan elkészíthető, könnyen összedobható, olcsóbb verzióra. Itt is számtalan variációja létezik a Tirol cake vagy Tirol kuchen finomságoknak.

Most Mikulásra készülve, jó sok diót összegyűjtve a diós-vörösáfonyás-csokis változatot sütöttem meg.

... nem találtok majd folyamatképeket a sütésről, mert annyira egyszerű, hogy spóroltam vele ... 

Hozzávalók:

95 g margarin

3 tojás (a fehérjét külön fel kell majd verni)

135 g cukor, csipert só

1 cs vaníliás cukor

90 g liszt

5 g sütőpor

115 g étcsokolédé (apróra vágva)

150 g darált dió vagy mandula

40 g darabolt mag (dió /mogyoró/ vörösáfonya/ mazsola), én most diót és vörösáfonyát vegyesen használtam

Tetejére önthetünk 100 g étcsokoládét + 20 g margarint olvasztva, de itt ezt kihagytam. Helyette porcukorral hintettem meg...

Elkészítés:

Először a nedves hozzávalókat keverjük össze a cukorral. Majd a 3 tojásfehérjét külön habbá felverjük. Ezután jönnek a száraz hozzávalók a magvakkal, darabolt csokolédéval együtt. Végül a nedves és száraz hozzávalókat a felvert habbal elkeverjük. 20 cm-es vekni vagy őrgerinc fajta formát választottam, amit sütőpapírral béleltem ki sütés előtt.

180 fokon kb. 45 percig sütni. Tálalás előtt porcukorral meghinteni. 

tirol_cake_1.jpg

Gyerekek kedvéért vásároltam egy Mikulást váró marcipán figurát is, hogy még szebb legyen az élmény:)

Süssétek, variáljátok, mert egyszerűen és gyorsan is lehet alkotni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr98141022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása