Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Rafinált sütőtök leves

2015. november 01. - Ildicsiga

sutotokleves_0_lead.jpg

Másodjára főzöm ezt a levest.  Az imént azt írtam, hogy sütöm. Igen, előtte a tököt meg kell sütni....azért írtam félre...

A leves akkor jó, ha meleg, ha édes, ha sós, ha laktat, ha könnyű, és mikor is? ...  télen és nyáron egyaránt.

Ősz van, Halloween.  Nem szoktam tököt faragni, mert nem értek hozzá. Viszont van szép, alkalomhoz illő kaspóm narancssárga virággal. És minden ősszel készítek valamilyen sütőtök variációt, mert magas a karotin, C-vitamin- tartalma, és kalcium- ill. foszforforrásban gazdag zöldségünk.

sutotokleves_1.jpg

Tudtad, hogy Magyarországon leginkább Nagydobos környékén, illetve Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében gazdálkodnak vele? Én sem tudtam, de utána jártam.

A leves készítése: Nem mondanám egyszerűnek. Több levesnek utánaolvastam már, de ez vált be a legjobban. Felnőttbarát, igazi ínyencség azoknak, akik valami különlegesre vágynak és szeretnek bíbelődni a hozzávalókkal. 

... ott kezdődött, hogy vettem egy tököt. Itt Svájcban sokféle tök van, de otthon Magyarországon is válogathatunk kedvünkre. Ennek nem ismerem a nevét, de a "boltban" ráírták a gyengébbek kedvéért, hogy für Suppe, így vásároltam A tököt. Az árát sem említem, mert sok keresgélés után egy töröknél kötöttem ki, aki bizton állította, hogy jó vásárt csinálok, és majd mondjam meg, milyen lett a leves. 4-6 személy részére főztem. 

Hozzávalók:

ezek itt rögtön a sütőbe kerültek ( 180-200 fokon sütni, kb. 40 min, puhulásig)

  • 2 db tök ( 1,3 kg 4-6 fő részére)
  • egy kis méz
  • egy kis fahéj 

leves további részéhez:

  • szárnyas alaplé ( mivel húslevest nem terveztem, így 1 db Maggi v. Knorr húsleves kockát használtam 1 liter vízhez)
  • 1 apróra vágott vöröshagyma
  • fehérbors
  • 1 fél szál rozmaring
  • só az ízesítéshez
  • 100 ml főzőtejszín
  • bacon szalonna
  • tökmagolaj  vagy  tökmag

Elkészítés:

Első lépés: a mézzel és fahéjjal ízesített tököt megsütni puhulásig, hogy kikaparható legyen a bele. A magot eltávolítani, majd az értékes húsát megnyerve, azt apróra várni vagy összenyomkodni.

sutotokleves_2.jpg

Második lépés: a pépes tököt fazékba tenni és hozzáadni az alaplét illetve az apróra vágott hagymát. Főzni, fűszerezni ízlés szerint. A kikapart tök és a hagyma nagyon finomra szétfő, de érdemes a még főzőtejszín nélküli levest összeturmixolni. A rozmaringot én kivettem a pépesítés előtt, mert nagyon intenzív íze lesz tőle a levesnek így is.  

sutotokleves_3.jpg

sutotokleves_4.jpg

Harmadik lépés: Amint kész a pépes leves, mehet bele a tejszín. Közben vagy utána a bacon szalonnát ( személyenként 1 db) előpirítani a tökmaggal. Ezek kerülnek a leves tetejére, nem csak díszítésre. Ha van tökmagolaj, azt is löttyinthetünk rá:) ja, és én odacsempésztem egy gyönyörű petrezselyem levelet is. 

sutotokleves_5.jpg

Isteni leves azoknak, akik a rafinált variációt is kedvelik. Jó étvágyat hozzá!

 

Tetszett a recept? Próbáld ki Te is! És hogy minden új posztunkról elsőként értesülj, kövesd a liszt&morzsa Facebook-oldalát is!

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr748034464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása