Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Mennyei csokiláva, ahogy én szeretem

2015. november 09. - Ildicsiga

 

csokilava_0_lead.jpg

Kedves Olvasó!  A csokoládé azért jó, mert nem lehet megunni...

most egy olyan sütemény következik, aminek biztosan nem tudsz majd ellenállni. Miért is? mert csokis, mert finom és mert egyszerű elkészíteni. Én már többször megsütöttem, legutóbb -párom- Kepe Zoli vitte be a Sony-hoz itt Svájcban. A főnöke csak annyit mondott, hogy "csókoltat", szóval motivált lettem megosztani Veletek.

Ízleljétek, kóstoljátok és vigyétek vendégségbe, mert tökéletes Mennyei választás a csokitorták között...

Tudnivaló: 1 szeletnél nem tudsz majd megállni, és másnap illetve harmadnap is (ha maradt még belőle) fogyasztható. 

Hozzávalók:

  • 12,5 dkg margarin
  • 37,5 dkg étcsokoládé vagy tortabevonó
  • 17 dkg barnacukor
  • 8 dkg finomliszt
  • 8 dkg darált mandula
  • 2 ek (evőkanál) tej
  • 5 db tojás
  • cukrozatlan kakaópor a tetejére

Elkészítés:

Ez olyan, gőz fölött - csokiolvadós munkálat... sokszor teszünk ilyet, több recept alkalmazza, én is így tettem.

Első lépés tehát a csokit megolvasztani gőz fölött a margarinnal. Majd hozzáadni a többi összetevőt és alaposan gépi keverővel eldolgozni. Én mindig a nedves alkatrészekkel kezdem, aztán jöhetnek a száraz hozzávalók.

csokilava_1.jpg

Előmelegített sütőben, 170 fokon, légkeveréssel sütni 40 percig. Tűpróbát érdemes végezni, és nem kell megvárni, hogy szétrepedjen a tészta, ez olyan kicsit lágyabb állagú, mennyei csokitorta. ( hasonlóan a Brownie sütéshez) 

Amint kész a torta és kihűlt, tetejét meghinteni cukrozatlan kakaóporral

Ne feledd, soha nem elég a csokiból, a csokitortából, hiszen számos variációja létezik. Ez, egy volt a sok közül, és nekem mindig tökéletes. Legyen az Neked is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr338034182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása