Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Almás-túrós könnyed rakottas

2015. október 24. - Ildicsiga

almas_turos_1.jpg

Ősszel könnyen elcsábulunk az Édes Élvezeteknek. Sok-sok kalória bevitellel próbáljuk boldogítani magunkat.

Nos, tegyük ezt bátran DE néha tartsunk egy kis szünetet! Így tettem tegnap én is. Mivel az egész család édes-szájú, és mindig kell valami nyamiság, így ravaszul egy könnyed almás-túrós finomsággal készültem. Vendégek is jöttek hozzánk Urdorfba (egy kedves magyar család), szóval egy okkal több, hogy megint sütöttem.

...és mivel pont volt itthon magyar túró -ami itt Svájcban szintén ritkaság-, belefogtam a gyors vendégváróhoz.

Hozzávalók:

  • 4 db alma
  • 300 g túró
  • 2 egész tojás
  • 100 g margarin (+ kevés a tál kivajazáshoz és a tetejére)
  • fél citrom héja
  • fahéj ízlés szerint
  • 100 g liszt (én vegyesen barna és fehér lisztet használtam)
  • 1 csomag vaniliás cukor 
  • fél marék mazsola (elhagyható aki nem szereti)

Elkészítés:

könnyű dolgunk lesz, hiszen mindent gyorsan, kézzel el tudunk végezni...

Végy elő egy hőálló tálat és vajazd ki. Szabadítsd meg a mosolygós almákat a piros héjuktól, és vágd őket vékony karikákra. Most a morzsa következik, amit a könnyedsége miatt barna és fehér lisztből állítsunk össze a margarinnal. Gyönyörű barna színű morzsánk lett, amit hűtőbe helyezünk, míg a többi hozzávalóval dolgozunk. A túrót keverd össze a tojással a mazsolával, és reszeld bele a citromot.Tedd a karikázott almák felét a kivajazott tálba és hintsd meg fahéjjal illetve a vaniliás cukor felével. 

Ekkor jöhet a túrós feltét. Kanalazzuk rá a fahéjas almára. Majd ismét almakarikák, a fahéj és vaniliás cukor következnek. A tésztánk már kicsit megkeményedett a hűtőben, így dolgozhatunk vele. Morzsoljuk rá a második réteg almára. Tapasztalat, hogy a morzsa közé tegyünk még kevéske margarin galacsinokat, így szaftosabb lesz a rakottasunk.

200 fokon, légkeveréssel süssük addig, amíg megbarnul a tészta teteje. Melegen fogyasztható. 

.. nekem másnap délelőttre maradt még egy kevés, amit kivéve a hűtőszekrényből, gyorsan- hidegen fogyasztottam el. Hát, így is isteni volt!

Kalóriaszegény finomság, ajánlom azoknak akik most erre is figyelnek!

almas_turos_2.jpg

 

Tetszett a recept? Próbáld ki Te is! És hogy minden új posztunkról elsőként értesülj, kövesd a liszt&morzsa Facebook-oldalát is!

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr328016027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása