Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Egyszerű habos csokitorta

2016. május 12. - Ildicsiga

egyszeru_habos_csokitorta_0_lead.jpg

"ÉnTortám" volt az eredeti neve, mert születésnapomra sütöttem Magamnak. Bevált szokás, hogy a családnak már én készítem az aktuális tortát, így magam szórakoztatására (is) ezzel kedveskedtem a családnak. Április egy csodálatos és szeszélyes hónap, ilyen vagyok én is, hát a torta is ilyen lett!

Egy könnyű, habos, kakaós élvezet, idénygyümölcsökkel tálalva.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 12 dkg finomliszt, plusz 2 teáskanál a lisztezéshez
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 3 dkg kakaópor
  • 1/2 bögre cukor
  • 2 lágyan felvert nagy tojás
  • 12 dkg margarin, plusz kevés a forma kikenéséhez
  • 3 evőkanál tej

A töltelékhez:

  • 1,5 dl sűrű tejszín, plusz habfixáló 1 csomag
  • baracklekvár, málnadzsem, eperdzsem, ki-mit kedvel
  • idénygyümölcs a díszítéshez (most eper került sorra)

Elkészítés:

180 °C-ra melegítsük elő a sütőt. 

Egy edénybe szitáljuk össze a lisztet, a sütőport, valamint a kakaóport. Adjuk hozzá a cukrot, a tojást, a margarint, valamint a tejet.

egyszeru_habos_csokitorta_2.jpg
 Keverjük, míg lágy és egynemű masszát nem kapunk.

egyszeru_habos_csokitorta_3.jpg

Vajazzunk ki, majd lisztezzünk 2 darab 20 cm átmérőjű kerek tortaformát. (én most egy 18 cm-es - ez is szülinapi ajándék volt - tortaformát akalmaztam, így csak 1 db tésztát sütöttem, amit aztán kettévágtam)

egyszeru_habos_csokitorta_4.jpg

Öntsük bele a csodálatos masszát és süssük 25 percig. Tűpróbát alkalmazzunk, de nem süssük túl! 

Ha kész, hagyjuk a tortánkat 10 percig a formákban kihűlni. Majd tegyünk a forma tetejére egy tányért, fordítsuk át, hogy kijöjjön a torta.

egyszeru_habos_csokitorta_6.jpg

 A tésztát vágjuk ketté:

egyszeru_habos_csokitorta_7.jpg

A töltelékhez verjük fel lágyan a tejszínt, de én mindig használok habfixálót, úgy keményebb-tartósabb habot kapok.

Készítsünk elő egy finom házi lekvárt.....

egyszeru_habos_csokitorta_5.jpg

A tortalap egyik felét kenjük meg lekvárral, majd tejszínnel.

egyszeru_habos_csokitorta_8.jpg

Tegyük a tetejére a másik réteg tortalapot. Fordítsuk meg. A tetejét is kenjük meg tejszínnel majd díszítsük kedvünk szerint! Tegyük hűtőszekrénybe fél - 1 órára és díszítsük vele az ünnepi asztalt!

egyszeru_habos_csokitorta_9.jpg

Mennyei, egyszerű, habos, vidám, tavaszi szülinapi tortát kapunk!

Süssétek, szeressétek!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr808634210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása