Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Mandulás-citromos keksz

2015. október 24. - Ildicsiga

mandulas_citromos_keksz_0_lead.jpg

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én mániákus fémdoboz gyűjtögető vagyok. Mint a Gombóc Artúr.... van kerek- és négyzet alakú, kis- és nagy, meg hatalmas. Színes, márkázott és a Karácsonyi...fémdobozom.

Ez a jó szokásom még a Kraftos időszakomra vezethető vissza... de akkor még nem sütöttem, csak édességek között dolgoztam. Hát, valami azét mégis ragadt rám:)

Ha fémdoboz, akkor nekem a KEKSZ, BISCUIT jut eszembe. Számtalan formában és ízben. Most egyfélét mutatok be nektek, amit pár nap után is majszolhatunk még.

Hozzávalók:

  • 15 dkg mandula ( szeletelt)
  • 15 dkg cukor vagy xilit
  • 25 dkg puha margarin
  • 18 dkg zabpehely
  • 13 dkg finom liszt
  • 10 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 egész tojás

Elkészítés:

Jó hírem van, most sem kell konyhai robotgépet elővenni! Én egy sima tálban keverem össze a hozzávalókat. Először a nedves majd a száraz alapanyagokat vegyítem. Henger alakú formát gyúrjunk belőle és tegyük fél órára a hűtőszekrénybe. Most én nem szórakoztam a forma gyúrással, így a tésztát a tállal együtt lehűtöttem. Mielőtt kihűlés veszélye fenyegetné, kivettem a tésztát. Tehát attól függően, hogy henger alakunk vagy csak a tészta lett meg, tovább dolgozom vele. Henger alakú tésztánkat kis karikákra vágjuk és sütőpapírral kibélelt nagy tepsibe sorakoztatjuk. Vagy ahogy most én tettem, evőkanállal kikanalaztam a tésztát,  és a tetejüket kicsit megnyomkodtam villával. 

160 fokon, 10-12 percig sütöttem csak aranybarnára, légkeveréses sütőben.

Figyelem! Ne süsd túl, mert megkeményedik a keksz, és a fémdoboz sem segít majd rajta.

no, azért egy ilyen csinos-nőcis darab kell nekünk, ugye hölgyeim? Pasik, Ti csukjátok be a szemeteket:)

friss szerzemény a gyűjteményembe...

mandulas_citromos_keksz_1.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr578012639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása