Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Mákos csokitorta szilvalekvárral

2015. október 22. - Ildicsiga

pict_0_lead_1.jpg

Melyik az a sütemény-hozzávaló amit itt, Svájcban nem lehet vagy csak ritkán kapni? 

...nos, nem csigázlak benneket, hiszen az első édes receptem fő alapanyagáról beszélek.

...és azt tudtátok, hogy a MÁK illetve mákolaj több országban hasznos gyógynövény is? Zsírsavakban gazdag, kálcium- és magnéziumtartalma is jelentős. De elég a tudományból, most sütünk és a mákos csudaságok mindig nagyon egyszerűek.

Szóval, már több hónapja itt voltunk Svájcban, amikor ezt a tortát álmodtam meg. Csokoládé, mák és igazi, hamisítatlan szilvalekvár szükséges hozzá... A csokoládé édességét, a mák kissé keserűségét kompenzálja a hazai szilvalekvár.

Figyelem! bögrés sütiről van szó

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 2 tojás
  • 10 dkg margarin
  • 1 bögre cukor 
  • 1 bögre tej
  • 1 bögre liszt
  • 1 bögre darált MÁK
  • 1 csomag sütőpor
  • fahéj ízlés szerint

Torta díszítés:

  • 10 dkg szilvalekvár (jófajta, hazai)
  • 2 tábla étcsokoládé vagy tortabevonó (én aldist használok, 2×100g)

Elkészítés:

Börgés finomság lévén, mindent dobjatok egy keverőtálba és a technika segítségét kérve jól keverjük őket össze.

Én már a tésztát is meg szoktam kóstolni. Legyünk kreatívak, érezzük az ízeket... a fahéj mennyisége miatt is...kóstoljunk bele. Imádom a nyers tésztát már akkor enném...pict_01_1.jpg

Kerek tortaformát használok (20 cm-es átmérőjűt), mindig sütőpapírt biztos ami sicher alapon, Tehát a nyers tésztát beleöntöm a formában és előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöm, de Figyelem! tűpróba. 180 fokon, légkeveréssel sütöm.

Míg hűl a tészta, közben elkészítem a csokiöntetet. Gőz fölött kevergetem a csokit, de egyesek a mikrora eszküsznek. Mivel a egész családom csoki imádó, így olyan aldis étcsokit veszek amiben kisebb gyümi darabok is lapulnak, kedvenc a málnás, az mennyei. Ettől még fantasztikusabb lesz!

Majd a kihűlt, kész tortát kettévágom és megkenem a közben megkóstolt (emésztésnek is jótékony) szilvalekvárral, jó vastagon. Én úgy szeretem. Gazdagon... Aztan jöhet a torta tetejére szánt csokiréteg.

Mivel aznap Sebi -a kisfiam- egy szál levendulával tért haza, beleszúrtam a torta közepébe. Ez csak szórakozás, de láthatjátok a képen...

... én rögtön langyosan fogyasztottam, mert még folyékony volt a csokihalom és ismét adtunk a kalóriának.

Figyelem! 2 szelet után erősen ajánlott a futás.... vagy egy nagy séta...:)

pict_02_1.jpg

Édes élet! Próbáld ki!

 

Tetszett a recept? Próbáld ki Te is! És hogy minden új posztunkról elsőként értesülj, kövesd a liszt&morzsa Facebook-oldalát is!

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr868012167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása