Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Lasagne, Lasagna...

2015. november 28. - Ildicsiga

lasagne_0_lead.jpg

Egyik kedvenc konyhám az olasz. Mondják ők, cucina....ott dolgozik a megtermett, vagy most már inkább csinos háziasszony, a számtalan tészták mindentudója.

A magyar konyha is átvett olasz vagy olaszos recepteket. Tudtátok, hogy Magyaroszágon e nemzet ételei a legkedveltebbek?

A lasagne vagy lasagna (ki hogy írja) a sajttal és paradicsommal ízesített rakott húsos tészta találó neve manapság.

Eredetileg a görög lasanon szóból ered, ami éjjeli edényt jelent, de ezt átvették a rómaiak lasanum alakban, majd később az olaszok már csak a fazék, edény nevet használták, hiszen ebben készítették a húsos-tésztás finomságot. Ma pedig már a lasagne szó csupán az ételre vonatkozik. Nos, ezt a húsos csodát készítettem el Dorottya kérésére.

Mielőtt nekiálltam a főzésnek-sütésnek, piackutatást végeztem. Ha Ti is utána olvastok, látjátok majd, sokféle variáció létezik az interneten. Urdorfi (eredetileg dominikai) barátnőmet is megkérdeztem, ő hogyan készíti. Ő ajánlására továbbítom Nektek a receptet, ahogy én készítem. 

Hozzávalók:

  • 50 dkg marha- vagy sertéshús (darálthús), 25-25 dkg, amennyiben vegyesen kedvelitek
  • kevés olaj, só, bors, szárított bazsalikom vagy oregano 
  • 1 db nagyobb vöröshagyma
  • 1 doboz (400 g paradicsomszósz) 
  • 250 g lasagne tészta (500 g-os dobozzal vettem, kb. a felét használtam fel)
  • 5 dkg vaj
  • 1 db répa
  • 5 dl tej
  • 5 evőkanál liszt
  • szerecsendió ízlés szerint (1tk)
  • 35 dkg reszelt sajt illetve parmezán sajt 

Elkészítés:

Első lépésként a húsos ragút készítem el. Ehhez 1 db nagyobb vöröshagymát összevágok és 1 nagyobb répát lereszelek. Kevés olajon megpuhítom azokat és hozzáteszem a darált húst. Fűszerezem, majd ehhez öntöm a paradicsomszószt. Én itt olyan konzervet választottam, amiben benne voltak egészben a kis paradicsomok, ezzel is díszítve később a már kész tésztát. A ragút készre főzni, míg teljesen átpuhulnak a hozzávalók benne.

lasagne_1.jpg

Második lépésként a besamel mártást főzőm készre. A vajon megpirítom a lisztet, ez kb. 2 perc, és felöntöm tejjel, kicsit sózom és lassú tűzön, folyamatos kevergetés mellett egy sűrű szószt készítek belőle(kb. 10 percet vesz igénybe). Amint kész, belekeverek kb. 1 tk szerecsendiót.

lasagne_3.jpg

További teendők: A tésztának eddig nem osztottunk szerepet, pedig ő az egyik főszereplő:) A rétegezés pedig nagyon fontos, ettől lesz az étel rakott és összeérnek majd az ízek. Én nem főzöm elő a tésztát, de van, aki így teszi. Kivajazok egy jénait vagy cseréptálat, és első rétegként a besamell mártással kezdem.

lasagne_4.jpg

Erre helyezem rá a tésztát. Fontos, hogy mindenhova jusson tészta és elegendő legyen a mártás ill. ragú, hogy sütéskor a tészta majd ne száradjon ki, tehát szatfos maradjon. Tésztára kerül a ragú és így tovább, amíg teli nem lesz a tál illetve minden ragú, mártás el nem fogy. Legfelülre kerül a ragú ismét, és én itt szórom meg részelt sajttal és parmezánnal. Természetesen lehet csak parmezánnal vagy csak reszelt bármilyen sajttal (trapista, gyekekek kedvence...), én azért vegyítettem, mert gyerekek a  parmezánt nem kedvelik:)

lasagne_5.jpg

180-200 fokon, légkeveréssel sütöm, kb. 50 percig. Én a sütés vége felé megszurkáltam illetve megnyomkodtam a tésztát, hogy mindenhová érjen szósz és ne száradjon ki a tészta ....

lasagne_6.jpg

Mi szerettük, süssétek meg Ti is!

 

  

Tetszett a recept? Próbáld ki Te is! És hogy minden új posztunkról elsőként értesülj, kattints és kövess minket a Facebook-on is!

click_and_follow_on_fb_footer.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr788108446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása