Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Gyümölcskenyér ezer arca

2015. október 31. - Ildicsiga

 gyumolcskenyer_0_lead.jpg

Persze, most még csak Ősz van... aztán jön a Tél, és azon kezdünk el gondolkodni, hogy mit süssünk, melyik vendégváróval készüljünk. Kevés az időnk, többfélét szeretnénk készíteni. Van fémdobozunk, és nagy divat most ajándékba élelmet, finomságokat adni. Idén karácsonykor keksz- és gyümölcskenyér lesz az ajándék baráti- vagy családi körben. 

Most itt egy tipp, milyen édes, fűszeres kenyérrel kedveskedjünk szeretteinknek!

Hozzávalók:

...én mindig máshogy készítem. Gondoljunk bele, hogy a sós kenyeret is ezerféleképpen ízesíthetjük. Miért ne tennénk ezt az édes változattal? Tehát a száraz arányokra figyelve, legyen az aszalt gyümölcs, csokoládé, darált dió vagy mák. Fűszer kapcsán pedig Karácsony előtt, a Mézeskalács fűszerkeveréket is próbálhatjuk a fahéj helyett...

  • 2 db tojás
  • 100 g cukor ( én most barna változatot használtam)
  • 2 dl étolaj
  • 3 alma (reszelve vagy kis kockákra aprítva)
  • 1-1 marék aszalt gyümölcs ( én vörös áfonyát és mazsolát vagy narancshúst és vörös áfonyát szoktam belekeverni, de bármilyen tökéletes amit kedveltek)
  • 50 g darabolt mandula
  • 200 g liszt ( itt is lehet variálni, kb 180 g liszt és 20 g darált mák vagy dió)
  • 1 tk sütőpor
  • 1 tk fahéj (Karácsonykor inkább Mézeskalács fűszerkeverék)
  • csipet só

gyumolcskenyer_1.jpg

Elkészítés:

Nos, ez itt kérem, a gyors sütések ideje. Valamiért visszaszoktam a kedves, kézi habverőhöz, vettem egy szép zöld keverőtálat és kézi munkával összedolgozom a fenti hozzávalókat. Az almát mint fent írtam, vagy lereszelem, vagy apró darabokra vágom. Talán ez a leghosszabb idő, pucolás és reszelés.... Először a nedves, majd a száraz alapanyagokat vegyítem. A kész tésztát hosszúkás kenyérveknibe, vagy kinek-mi van otthon gerincformába öntöm. Természetesen kibélelve sütőpapírral előtte.

gyumolcskenyer_2.jpg

.. most belecsempésztem a sütés vége felé apróra vágott étcsokit is, ami az utolsó 8 percben beleolvadt a süteménybe...

kész is!  nem volt több mint 15 perc előkészület és kb. 30 perc sütés, 180-200 fokon légkeveréssel, ahol tűpróbát végeztem. Amint kihűlt, fémdobozba tettem. 

 gyumolcskenyer_3.jpg

 

Tetszett a recept? Próbáld ki Te is! És hogy minden új posztunkról elsőként értesülj, kövesd a liszt&morzsa Facebook-oldalát is!

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr738034310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása