Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Japán sajttorta

2015. november 18. - Tom Takacs

japan_sajttora_0_lead.jpg

Jó ideje kóborol már az Interneten, mi sem hagyhattuk ki, megcsináltuk. Ilyen egyszerű, gyors és finom sajttorta recepttel még nem találkoztunk és sokadjára megsütve is úgy néz ki a dolog, hogy az egyik kedvencünk lesz. Nem a legolcsóbb csemege, de tényleg nagyon finom és könnyű.

Lássuk hát a receptet! :)

japan_sajttora_1.jpg

Hozzávalók:

Már itt kezdődik a dolog egyszerűsége és nagyszerűsége. Csak 3 összetevő kell a tortához. Az eredeti recept, amit találtam, 120 g fehér csokit és nem sós krémsajtot, valamint 3 tojást ír, de mivel olyan kicsi üvegtálam és egyéb sütőben használható edényem nincs, amiben ez a mennyiség nem "tűnik el", plusz a mascarpone is általában 25 dekás csomagolásokban kapható, egyszerűen dupláztam a mennyiségeket:

  • 25 dkg fehér csoki
  • 25 dkg nem sós krémsajt (én mascarponét használtam)
  • 6 db tojás

 

Elkészítés:

1. A csokit felkockázzuk (ha csokipasztillákat használuk, erre nyilván nincs szükség), a 6 tojást feltörjük és különválasztjuk a fehérjét a sárgájától.

japan_sajttora_2.jpg

2. A tojásfehérjékből majd tojáshab lesz, de egyelőre mennek a hűtőbe. A fehércsokit gőz fölött megolvasztjuk.

japan_sajttora_3.jpg

3. A használt (üveg)tálat alulról és körben is sütőpapírral béleljük ki. Én szoktam egy "pántot" is tenni alul, keresztben a tál aljába, ami két oldalt kilóg a tálból. Ezzel könnyebb lesz majd kiemelni a megsült tortát az edényből.

japan_sajttora_4.jpg

4. Ha a csoki felolvadt a gőz felett, belekverjük a mascarponét és a tojássárgáját, majd a hűtőből kivett tojásfehérjéből felvert kemény habot a csoki-mascarpone-tojássárgája keverékbe forgatjuk. Az így kapott "tésztát" a sütőpapírral kibélelt sütőedénybe öntjük.

japan_sajttora_5.jpg

5. Végül a sütőedényt egy tepsire tesszük, a tepsibe pedig kb. fél liter vizet töltünk. (Ezért pl. a csatos sütőforma nem jó, mert abba könnyen bele tud szivárogni a tepsibe öntött víz.) A sütőtálat a vízzel töltött tepsibel előmelegített sütőbe tesszük és kb. 30 percig, közepes hőfokon sütjük. Akkor lesz jó, ha a teteje egy kicsit megbarnul. Nem szabad túl magas hőfokot használni, mert így a széle és a teteje megsül, a közepe viszont folyós marad. Ha szépen megsül a torta, a sütőt kapcsoljuk ki, de a tortát hagyjuk még kb. 15 percig benne. Ezt követően porcukorral megszórva, esetleg gyömölcszseléve, házi lekvárral, dzsemmel tálaljuk.

Jó étvágyat hozzá! :)

japan_sajttora_6.jpg

  

Tetszett a recept? Próbáld ki Te is! És hogy minden új posztunkról elsőként értesülj, kattints és kövess minket a Facebook-on is!

click_and_follow_on_fb_footer.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr598089786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potus 2015.11.19. 12:53:14

Szia!

Egy kicsit segíts abban, hogy mennyi a nem túl magas hőfok, légy szíves :)
Köszi

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2015.11.19. 13:14:20

Csak 3 összetevő, de a végére már igazából hat. Már amennyire kedvem volt normálisan elolvasni ezek után...

Tom Takacs 2015.11.19. 13:18:18

@potus: Szia!

Nehéz megmondani, mivel a Karancs sütőm öregebb, mint én, pedig én is 45 múltam. :) De olyan 160-170 fok körül szerintem jó lesz, ahol a receptet találtam, valami ilyesmi rémlik.

Tom Takacs 2015.11.19. 13:21:15

@Tomi from Space:
Tomi,

Nem ztudom, hol találtál 6 összetevőt a receptben, valahol eltévedhettél. :)

- tejcsoki
- mascarpone
- tojás (ennek persze van fehérje meg sárjága, de egyezzünk ki abban, hogy ez egy :) )

Persze ha a sütőpapírt meg a tálaláshoz javasolt (nem kötelező) porcukrot is számolod, vagy bármi mást, amit még hozzá javasoltunk (pl. valamilyen házi lekvár vagy dzsem), akkor kijön a hat. De ezek egyike sem kötelező, a sajttorta ezek nélkül is teljes értékű.

Sajnálom, ha valamiért nem tetszik Neked a recept. Világbéke! :)

cucurbita pepo 2015.11.19. 16:27:09

Jajmááááá, örüljünk a receptnek, ne szőrszálhasogassunk!!!! Easy gyerekek!!! :-)
Én már nyomtatom is, köszönöm, akárhány hozzávaló kell bele én biztosan megsütöm!!!! Szép napot!!!

Gabesz84 2015.11.19. 16:27:24

tapasztalataim szerint lehet úgy is, hoyg kapcsos sütőformában csináljuk, csak nem kell beletenni a vízbe, elég a sutőben a közvetlenül alatta lévő polcra betenni a sutő saját tepsijét, beleöntve kb 2 liter vizet (illetve annyit hogy azért kivételnél ne borítsuk be az egészet véletlenül).

heimdall 2015.11.19. 16:27:27

Többször is kipróbáltam és olyan lapos lett a végeredmény, mint a fene. Ismerősök is hasonlóan jártak. Egyébként nagyon finom lett, azt elismerem!

Tom Takacs 2015.11.19. 16:31:24

@Gabesz84:
Teljesen jogos. Úgy is működik, hogy kapcsos formában csinálod és nem az egész tepsit árasztod el vízzel a tál alatt, hanem mellé vagy a sütő egy másik polcára teszel egy másik hőálló tálba vizet. Köszönjük a kiegészítést! :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2015.11.19. 16:41:22

@Tom Takacs: A hatásvadász dolgokkal nem vagyok kibékülve és ez a végén hozzáadott x dologgal elég kőlevesesre sikerült...

2015.11.19. 16:41:26

Ez a legújabb, hogy a Käsetorte-t sajttortának fordítják, valójába túrótorta. A magyarban az friss sajtokat, mint a Frisskäse, a Maskarpone és a Quark túrónak nevezzük, sajtok alatt az érlelt sajtokat értjük.
(valójában a túró is sajt, csak még firss, ez a kiindulási pont.
Nem hibáztatatom a szerzőt, magam is meglepődtem, amikor Käsekuchent kértem és egy túrótortát kaptam.

Tom Takacs 2015.11.19. 16:44:20

@heimdall:
Az, hogy összeesik ez a tulajdonképpen "szuflé", annak sok oka lehet. Túl magas sütési hőfok, nincs elég víz a sütőbe téve, kinyitottad a sütő ajtaját sütés közben, stb. De ezek csak tippek, nem vagyunk profi cukrászok, csak egyszerű, hétköznapi emberek, mint Ti. :)

Próbáljátok meg még egyszer, aztán ha nem megy, hagyjátok a csudába! Én is így szoktam. :)

Tom Takacs 2015.11.19. 16:46:45

@irdesmond:

Én nem sokat filozofálnék a néven, mert nincs is igazán mit. A sajttorta sajtból van. A mascarpone egy sajt.

A túrótorta túróból van. Ami viszont nem sajt, hanem túró. :)

Ez a sajttorta a tojástól és a marcarponétól lesz szuflé jellegű és a rendesen keményre felvert tojásfehérjétől lesz meg az a könnyed állaga, amitől szép magasra nő.

Egyébként pedig finom. A többi nem számít. :)

Tom Takacs 2015.11.19. 16:48:05

@Tomi from Space:
Tomi az űrből, szíved joga így gondolni. De úgy tűnik, a legtöbben azért örülnek ennek a receptnek. Ha Te nem, az a Te gondod. :)

Világbéke! :)

virgo 2015.11.19. 17:40:08

@Tom Takacs: Szerintem ugyanazért esik össze, mint pl a piskóta. A tojásfehérje ugyanis azért van benne, mert az "felfújja", levegőssé teszi, de pl sütőporral ugyanaz érhető el. A felvert tojáshab kényes valami, ha nincs rendesen felverve, vagy nem elég óvatosan keverik bele, könnyen összeesik.

heimdall 2015.11.20. 14:42:19

@Tom Takacs: Köszi a választ! :) Természetesen nem történt tragédia, csak jobban tetszett volna, ha "olyan mint a képeken". De akkor is újracsinálom ha nem jön fel, mert finomnak finom!

Csibefogó · http://www.isitchristmas.com/ 2015.11.20. 15:45:44

Egy kérdés: a tojás sárgáját mennyire kell kihabosítani/felverni?

potus 2015.11.20. 15:45:47

Én is kipróbáltam és bár sülés közben szépen feljött, mire kivettem, összeesett. Megtaláltam az eredeti receptet, valahol a neten, és az abban leírt hőfokokon sütöttem. Viszont, ami nagyon érdekes volt, hogy amikor felvágtam, teljesen elkülönült egy homogén és tömör alsó részre és egy a fölött lévő levegős, bár lapos felső részre. Így, ni:
kepfeltoltes.hu/view/151120/IMG_4456_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tom Takacs 2015.11.20. 15:51:32

@heimdall: Hát, csak ügyesen! Hajrá! :)

Tom Takacs 2015.11.20. 15:53:46

@virgo: Igen, igazad lehet, a kemény habbá vert tojásfehérje '"dolga" tényleg az, hogy könnyedebbé, levegősebbé tegye a tortát. Mint a piskótánál is.

És persze óvatosan kell beleforgatni a végén a tojáshabot a minden mást már tartalmazó masszába.

Tom Takacs 2015.11.20. 15:55:16

@Csibefogó: Nem kell semmit csinálni a sárgájával, én csak belekevertem a felolvadt csoki és mascarpone meleg masszájába, semmi előzetes flikkflakk nem volt vele. Amikor a csoki, a sajt és a tojássárgája összeállt egy homogén masszává, akkor forgattam bele óvatosan a tojásfehérjékből keményre vert habot, lehetőség szerint minél kevésbé összetörve a habot magát.

Tom Takacs 2015.11.20. 15:56:00

@potus: Érdekes, ilyet nem láttam még. Lehet, hogy nekem szerencsém volt, vagy 3-4 alkalommal sütöttem meg eddig ezt a tortát és ilyennek nem találkoztam.

Tom Takacs 2015.11.20. 15:57:00

@Waka: Nem, ez nem pont ugyanaz a recept. Persze lényegében igen, de én határozottan emlékszem, hogy az, amit én láttam először, ott 120 gr fehércsoki, 120 gr sajt és 3 tojás volt. Ezt dupláztam én meg nagyjából. :)

penna 2015.12.07. 16:03:44

jópofa a recept, neki is ugrok majd a hétvégén. egy kérdésem viszont van: hány centi átmérőjű jénaiban sütötted, hogy ilyen szép magas lett? mert én jénaiban biztosan nem merném, a kapcsos tortaformám viszont kb. 23 cm átmérőjű. nem szeretném, hogy eltűnjön az aljában a tészta.

Tom Takacs 2015.12.07. 16:07:24

@penna: Az üvegtál, amit én használok, alul 16,5 cm átmérőjű, felül pedig 18,5. A 23 cm-es kapcsos formát akkor javaslom, ha a receptben található mennyiségek 1,5-szeresével dolgozol, így kb. elég lesz és nem fog "eltűnni" a torta a formában.

szuts 2016.04.21. 13:26:21

Helló!

4x próbáltam, mind a négy esetben felemelkedett a tészta, és a sütőből kivéve összeesett. Olyan bodag lett, mint a szalonna. Feladtam, szerintem valami nem működik.

Tom Takacs 2016.04.21. 13:27:26

@szuts: Szia! Nem tudom, hol lehet a gond, én többször is megsütöttem és működik. Sajnálom, ha Neked nem sikerült.
süti beállítások módosítása