Sütünk, főzünk egyszerűen

liszt&morzsa

Cukkinis, sonkás quiche (francia pite)

2015. október 26. - Tom Takacs

cukkinis_sonkas_quiche_0.jpg

Nem vagyok már 20 éves, a dupláján is jócskán túl vagyok, de a quiche (francia sós pite), mint műfaj valahogy nagyon sokáig ismeretlen volt előttem. Pár éve hallottam róla először és csak néhány hete sütöttem először.

A kiskorúm valamiért nem szeretett bele, de én nagyon. :) Így azóta párszor sütöttem már. Eddig jellemzően húsmentes változatban, legyen az cukkinis vagy épp sárgarépás, de most valahogy meg akartam próbálni egy kis sonkával is. Megérte... :)

A könnyű, omlós pitetészta és a töltelékben lévő ízek teljessége, a karikázott vagy reszelt zöldség, a tojás és a tejtermék (mascarpone, tejföl vagy épp túró, esetleg reszelt sajt) harmóniája egy remek, gyors és laktató vacsora lehet a mindennapokban.

cukkinis_sonkas_quiche_1.jpg

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg vaj

A töltelékhez:

  • 2 db közepes saláta cukkini (De szinte bármilyen más zöldséggel kipróbálhatod, reszelve vagy karikázva egyaránt. Kísérletezz bátran, érdemes!)
  • 3 db tojás
  • 10 dkg pulykasonka (Használhatsz másféle sonkát is, a füstölt plusz ízt ad neki. Ha elhagyod, vegetáriánusok is ehetik.) 
  • 15 dkg trapista sajt
  • 25 dkg mascarpone (de használhatsz tejfölt is)
  • fűszerek: ízlés szerint (Én sót, borsot és bazsalikomot használtam.)

 

Elkészítés:

1. A lisztet és 2 csipet sót összekeverünk, majd összemorzsoljuk a 10 dkg vajjal. Amikor a tészta összeállt, a hűtőbe tesszük kicsit pihenni, amíg elkészítjük a töltekéket.

cukkinis_sonkas_quiche_2.jpg

2. Nagy lyukú reszelőn (uborka reszelő) lereszeljük a cukkinit. Kicsit besózzuk, pár percig állni hagyjuk, amíg levet ereszt, amit majd leöntünk alóla. Közben ugyanígy lereszeljük a sajtot is, majd a kettőt összekverjük.

cukkinis_sonkas_quiche_3.jpg

3. A sonkát felkockázzuk, beleszórjuk a darálékok közé, majd mehet bele a mascarpone, a tojások és a fűszerek. Ha megvagyunk mindennel, az egészet összekeverjük egy homogén masszává. Természetesen bármivel 

cukkinis_sonkas_quiche_4.jpg

4. A töltelékünk így elkészült. Ekkor kivesszük a hűtőből az összegyúrt tésztát, vékonyra nyújtjuk és egy pitesütő (gyömölcstorta-sütő) formába tesszük, hogy a forma falára is rásimítjuk a tésztát. Nos bevallom, itt gondban szoktam lenni. A tésztát bármilyen ügyesen próbálom felszedni, sosem sikerül, mindig szétesik. Így inkább úgy szoktam csinálni, hogy a tésztát eleve a pitesütőbe próbálom belenyomkodni, beledolgozni, egy kisebb, egyenes faló pohárral nyújtom. Így munkásabb, de ha valaki ügyesebb a tésztával, akkor nem kell úgy "bénáznia", mint nekem. :) Ha ezzel megvagyunk, akkor rákanalazzuk a tésztára és egyenletesen elosztjuk benne a tölteléket.

cukkinis_sonkas_quiche_5.jpg

5. Ha ezzel megvagyunk, mehet a sütőbe. Én 20 percig alacsonyabb hőfokon sütöm, majd még 10 percig maximális hőfokon. Így eleinte szépen összesül a töltelék és a tészta, majd a végén megpirul a pite teleje.

cukkinis_sonkas_quiche_6.jpg

6. Ha a töltelék kicsit "megduzzad", felemelkedik, akkor készen vagyunk. Kivehetjük a sütőből és várjunk pár percig, amíg kihűl egy kicsit. Ekkor óvatosan, a sütőformát nem tönkretéve szeletelhetjük és óvatosan, a szeletek alá nyúlva tálalhatjuk.

Jó étvágyat hozzá! :)

cukkinis_sonkas_quiche_7.jpg

 

Tetszett a recept? Próbáld ki Te is! És hogy minden új posztunkról elsőként értesülj, kövesd a liszt&morzsa Facebook-oldalát is!

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmorzsa.blog.hu/api/trackback/id/tr258022132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása